دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۰۷ ب.ظ

آب خوب - یخ خوب

آب به عنوان یکی از اصلی ترین نیاز های بشر بوده و از مهم ترین عوامل حیات است.

فرمول شیمیایی آب با منجمد شدن دچار تغییر شده و با آزاد کردن گاز و جنبش مولوکولی در محیط سرد به تدریج به یخ تبدیل می شود.

هرچه آب دارای کیفیت بهتری باشد، یخ بهتری تولید خواهد شد. بدین مفهوم که املاح کمتر، وجود گاز کمتر و جوشاندن آب می توانند عواملی باشند که تأثیر به سزایی روی کیفیت یخ تولید شده می گذارند.

بهتر است به عنوان شاهکار خلقت از بشری یاد کنیم که نسبت به همه چیز کنجکاو بوده و در پی یافتن چرا ها و حقایق قدم برداشته است؛ با سرد شدن هوا و یخ زدگی معابر، طبیعت و پیرامون خود، به سختی یافته است تا چگونه با این عامل طبیعی از یخ را انبار و استفاده کند؛ اما به ظاهر بسیار آسان تر از موارد گمنام بوده است، چرا که به وفور در طبیعت قابل مشاهده و درک بوده است.

بدیهی است شما با داشتن یک سطح با دمای زیر صفر و گذراندن آب از روی آن، آب سرد خواهید گرفت و در صورت راکد کردن یا کاهش سرعت آب روی سطح فوق، یخ به دست می آید.

همین اتفاق در ماشین های یخسازی هم می افتد، آب از روی سطح با دمای پایین (اواپراتور) گذر می کند و به تدریج باعث ساخت یخ می شود. قاعده آب خوب، یخ خوب هنوز برقرار است. در دستگاه های کوچک، بزرگ یا متوسط هم، فرآیند تولید یخ تنها و تنها وابسته به کیفیت آب است.

در دنیای مدرن و در کشورهای توسعه یافته، به دلیل هزینه های بالای برخورداری از آب با کیفیت، آب را به دسته بندی های آشامیدنی و غیر خوراکی و قابل استفاده تقسیم کرده اند.

لذا به نوعی بهترین استفاده حاصل، و از هدر رفت آب و انرژی جلوگیری خواهد شد.

اما در کشور ما با توجه به تنوع کیفیت آب در یک یا چند منطقه، بعضاً  یخ تولید شده خانگی یا صنعتی، کدر به لحاظ ظاهری یا مملو از املاح به لحاظ شیمیایی است.

پیشنهاد آرمینکو برای مواجه صحیح با این موضوع، تماس با کارشناسان و شرکت های فعال در زمینه تصفیه آب و فیلتراسیون است؛ چرا که بهترین راه کار را ارائه و مشکل را حل خواهد کرد.

در یخساز های آرمینکو  طراحی به گونه ای انجام شده تا با صرف کمترین انرژی و کوتاه ترین زمان فرآیند تبدیل آب به یخ انجام شود.
  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی