دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان
چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۴ ق.ظ

تاریخچه یخ - قسمت جهارم

در سال‌های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های نگهداری یخ تغییر کرده است. برخی از روش‌های نگهداری یخ در زیر آمده است:
  • استفاده از یخچال: یخچال یکی از راه‌های معمول برای نگهداری یخ در زمستان‌ها است. در این روش، یخ در قسمت مناسب یخچال قرار داده می‌شود و تا زمان استفاده نگهداری می‌شود.
  • استفاده از فریزر: فریزر نیز یکی از راه‌های معمول برای نگهداری یخ در زمستان‌ها است. در این روش، یخ در قالب‌های مناسب در فریزر قرار داده می‌شود و تا زمان استفاده نگهداری می‌شود.
  • استفاده از نمک: نمک نیز می‌تواند برای نگهداری یخ مفید باشد. در این روش، یخ در قالب‌های مناسب در لایه‌هایی از نمک قرار داده می‌شود و تا زمان استفاده نگهداری می‌شود.
  • استفاده از روش امپمبا: روش امپمبا یکی از روش‌های جدید برای نگهداری یخ است. در این روش، آب گرم تر از آب سردتر به یخ زدن می‌رسد. بنابراین، با قرار دادن ظرف حاوی آب گرم در کنار یخ، یخ به سرعت تشکیل می‌شود.
     
در کل، در حال حاضر انواع ماشین‌های یخسازی و یخچال‌های مخصوص برای نگهداری یخ در دسترس هستند که به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

در گذشته، برای نگهداری یخ از روش‌های سنتی استفاده می‌شد. یکی از این روش‌ها، ساخت یخدان یا یخچال قدیمی بود. یخدان یا یخچال قدیمی نوعی ساختمان بود که در معماری قدیم ایران برای تولید و نگه‌داری یخ ساخته می‌شد. معمولاً هر یخچال دارای یک استخر و یک دیوار بلند بود. حصار طوری ساخته می‌شد که در طول زمستان که موعد یخسازی بوده، تمام روز سایه آن بر استخر می‌افتاده و مانع گرم شدن آب یخزده استخر می‌شده است. یخی را در استخر قرار می‌دادند و با توجه به شرایط هوا، یخ در آنجا تولید می‌شد. همچنین، در برخی مناطق، از روش‌های دیگری مانند حفظ یخ در چاه‌های عمیق، ریختن نمک به دور یخ و استفاده از برف برای نگهداری یخ استفاده می‌شد.

برای نگهداری یخ‌های تولید شده در یخدان‌های قدیمی، از روش‌های سنتی استفاده می‌شد. در زیر روش‌های نگهداری یخ در یخدان‌های قدیمی آمده است:

  • استفاده از حفره‌های عمیق: در برخی مناطق، از حفره‌های عمیقی که با روش‌های گوناگون حفر شده بودند، برای نگهداری یخ استفاده می‌شد. یخ در داخل حفره قرار داده می‌شد و با ریختن خاک به دور آن، از تماس یخ با هوا جلوگیری می‌شد.
  • استفاده از نمک: در برخی مناطق، از روش ریختن نمک به دور یخ برای نگهداری آن استفاده می‌شد. نمک با جذب رطوبت هوا و کاهش دمای یخ، از ذوب شدن آن جلوگیری می‌کرد.
  • استفاده از برف: در برخی مناطق، از برف برای نگهداری یخ استفاده می‌شد. یخ در قالب‌های مناسب درون برف قرار داده می‌شد و با توجه به شرایط هوا، یخ در آنجا تولید می‌شد.
  • استفاده از یخچال: در برخی مناطق، از یخچال برای نگهداری یخ استفاده می‌شد. در این روش، یخ در قسمت مناسب یخچال قرار داده می‌شد و تا زمان استفاده نگهداری می‌شد.
  • استفاده از فریزر: در برخی مناطق، از فریزر برای نگهداری یخ استفاده می‌شد. در این روش، یخ در قالب‌های مناسب در فریزر قرار داده می‌شد و تا زمان استفاده نگهداری می‌شد.
  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی