دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

شرکت خودروسازی فورد از طریق انجام آزمایش‌هایی دقیق، نگه داشتن انواع لیوان و بطری در جالیوانی را در مسیر حرکت خودرو و بدون ریختن مایعات بررسی کرده است.

کثر افراد رانندگی با خودرو را تجربه کرده‌اند و می‌دانند که داشتن جالیوانی خوب تا چه اندازه مفید است و جالیوانی بد و ریختن مایعات در خودرو چقدر آزار دهنده است. آزار دهنده بودن جالیوانی به حدی است که می‌تواند به اندازه‌ی گیر کردن اهرم تعویض دنده و یا خراب شدن سیستم صوتی خودرو باعث ناراحتی راننده و سرنشینان شود. کوچکی و بزرگی بیش از حد و یا عمیق نبودن جالیوانی به اندازه کافی، مشکلاتی است که همه‌ی افراد با آن سروکار دارند.

خوشبختانه همانطور که در این ویدیوی جدید دیده می‌شود، فورد ناراحتی و زحمت رانندگان را تشخیص داده است و به طور جدی می‌خواهد آزمایش‌هایی برای نگه داشتن لیوان و انواع بطری در جالیوانی انجام دهد. هدف از انجام این آزمایش‌ها طراحی یک جالیوانی مناسب است که باعث بهبود راحتی راننده و سرنشینان خودرو شود و علاوه بر آن محدودیتی از نظر فضای کابین، نداشته باشد.

در آزمایش رولر کاستر (Rollercoaster)، گروهی از افراد که مسیری را در مرکنیخ (Merkenich) آلمان با خودروهای فورد رانندگی می‌کنند، متوجه می‌شوند که نمونه‌ی اولیه جالیوانی چگونه در شرایط سخت عمل می‌کند.

صدها فنجان و لیوان در جالیوانی تحت شتابی معادل ۵ برابر شتاب گرانش زمین (حدود ۵۰ متر بر مجذور ثانیه)، معادل با تجربه‌ی سوار شدن بر یک ترن هوایی یا رولر کاستر قرار می‌گیرند. رانندگان جالیوانی‌ها را در حالت شتاب کامل، در سرعت بالا، در مسیر آزمون و مسیر اسلالُم (مارپیچی) آزمایش می‌کنند. آن‌ها نه تنها آزمایش مسیر را انجام می‌دهند، بلکه بخشی از فرآیند توسعه‌ی مدل جدید فورد شامل آزمایش جالیوانی برای طی کردن یک میلیون مایل در جاده‌های عمومی را، تکمیل می‌کنند.

مارتین داوید، مدیر مهندسی بدنه‌ی خودرو فورد در اروپا در یک ویدئوی منتشر شده گفت:

دسترسی آسان به یک نوشیدنی مورد علاقه، برای رانندگان بخش مهمی از یک سفر راحت است. اما بیش از آن، نوشیدن مایعات در حال حرکت به رانندگان کمک می‌کند تا بر روی جاده تمرکز بیشتری داشته باشند. با اشاره به داده‌های دانشگاه لوف‌بورو انگلستان، رانندگانی که در طی مسیر نوشیدنی مصرف نمی‌کنند، به اندازه‌ی رانندگانی که نوشیدنی مصرف می‌کنند اشتباه می‌کنند.

جالیوانی‌های فورد به این دلیل تحت آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها می‌توانند صدها نوع مختلف از لیوان‌ و بطری را در خود جای دهند و از ریختن محتویات آن‌ها حتی در شرایط بسیار سخت هم جلوگیری کنند. روند پر زحمت آزمایش جالیوانی، در ظاهر خنده دار است، اما همه ما می‌توانیم منافع بالقوه در ورای این پروژه را درک کنیم.

  • آرمین کو