دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

پیرو مطلب وبلاگ مورخ 1398/11 در این قسمت قصد داریم تا با توضیحات تکمیلی در ارتباط با یخسازهای آزمایشگاهی در خدمت شما عزیزان باشیم:

بخش دوم

همان طور که در بخش اول اشاره شد، در دستگاه های یخساز آزمایشگاهی سه مرحله تولید، انتقال و نگهداری یخ      ( همانند بسیاری از دستگاه های یخساز ) موارد اصلی و قابل بحث هستند.

در بسیاری از صنایع نظیر پزشکی، ساختمان، سرامیک، بتن، داروسازی، شیمیایی و ... شاهد آزمایشگاه هایی هستیم که آزمون های متنوعی در زمینه تبرید و دماهای مختلف دارند؛ بعضا در این خلال با آزمون های انتقال آزمونه با یخ یا شناور شدن آزمونه در یخ و یا آب دار کردن آزمونه مواجه می شویم.

صرف نظر از کاربردهای متفاوت و منحصر به فرد یخ بهداشتی در آزمایشگاه های مختلف، انواع متفاوتی از ماشین های یخسازی در آزمایشگاه ها استفاده می شوند :

یخساز پودری آزمایشگاهی رایج ترین نوع دستگاه یخساز در کاربرد آزمایشگاهی است. (در قسمت های گذشته در مورد یخ پودری مقالاتی ارائه شده است.)

یخساز پودری آزمایشگاهی آرمینکو در ظرفیت های تولید یخ کم و با ابعاد کوچک تولید می شوند و مانند یک چرخ گوشت، یخ ساخته شده در اواپراتور یخساز را به داخل محفظه منتقل می کنند. یخساز های پودری آزمایشگاهی، یخ پودری بهداشتی تولید می کنند. این یخ ها مانند یخ در بهشت، یخ آب یا برف آب هستند.

مشخصا این یخ ها دارای مقادیر قابل توجهی از آب یخ هستند و به همین دلیبل تبادل ویژه ای را دچار می شوند.

در صنایع پزشکی جهت انتقال اعضای پیوندی و یا در صنایع نوشیدنی جهت ساختار ترکیبات آشامیدنی و در صنایع آزمایشگاهی جهت نگه داری آزمونه در دمای پایین کاربرد وسیعی دارند.

آرمینکو با افتخار اولین تولید کننده یخساز آزمایشگاهی در ایران است. این محصول به طور گسترده در آزمایشگاه های  کشور استفاده شده و همان طور که اشاره شد کاربردهای متفاوتی دارند و یخساز های دیگری نیز در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند که در قسمت های بعدی راجع به تنوع و نوع کارکرد آنها بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • آرمین کو