دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

شیخ مصلح الدین سعدی بی تردید بزرگترین شاعری است که بعد از فردوسی آسمان ادب فارسی را با نور خیره کننده اش روشن ساخت و آن روشنی با چنان تلألویی همراه بود که هنوز پس از گذشت هفت قرن از تأثیر آن کاسته نشده است و این اثر تا پارسی برجاست همچنان برقرار خواهد ماند.اول اردیبهشت ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی که فرهنگوران او را به عنوان استاد سخن می شناسد یاد روز سعدی نام گرفته است.

علامه محمدبن حسین عاملی معروف به (شیخ بهایی)عالم ودانشمند مشهور قرن دهم و یازدهم هجری بود که در علوم فلسفه، منطق و ریاضیات تبحر داشت.او از علمای جامعی بود که به مهم ترین علوم زمان خود آگاهی داشت وحدود 95 کتاب و رساله در زمینه سیاست، حدیث، ریاضیات، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی، هنر و فیزیک تألیف کرد. شیخ بهایی را در ایران به عنوان یک مهندس و معمار نیز می شناسند.معماری مسجد امام در اصفهان، تقسیم آب زاینده رود، مهندسی حصار نجف و ابداع نان سنگک از مهم ترین کارهای او بود.شیخ هم چنین با تعیین اوقات شبانه روز از روی سایه ی آفتاب و تعیین سمت قبله ی مسجد امام به یکی از مهم ترین و قدیمی ترین اختلافات دانشمندان عصر خود پایان داد. بنا های کم نظیر اصفهان که معماران در ساخت و ساز آن از همفکری شیخ بهایی بهره مند شده اند نیز از دیگر کارهای مهندسی اوست که کتیبه های مساجد اصفهان، پل الله وردی خان، پل خواجو، چهار باغ، میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله از این جمله اند.سوم اردیبهشت ماه روز بزرگداشت شیخ بهایی است.

دهم اردیبهشت در تاریخ ایران روز مهمی است.روزی که یادآور از خود گذشتگی های ملت سرافراز ایران و فرار اشغال گران متجاوز پرتقالی بعد از 117 سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور(21 آوریل 1622 میلادی)در پی رشادت های سپاه ایران به رهبری امام قلی خان می باشد.

شاه عباس صفوی در این روز در سال 1621 میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتغالی ها درآورد. تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می شناسند.قدیمی ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب های باقیمانده از یونان باستان بر می گردد.

اولین روز از ماه می هر سال در تقویم میلادی که در تقویم هجری شمسی با روز 11 اردیبهشت ماه مصادف می شود، روزجهانی کار و کارگر نام دارد، کارگران بازوان حرکت هر جامعه ای به سوی رشدف تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه ورزی است و در هر جامعه ای که از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت، رونقی دو چندان خواهد یافت.روزتان مبارک

معلم عزیز!آن زمان که پای درست می نشستم و تو الفبای عشق را به من می آموختی دلم از گوهر کلمات خالی بود و من با انبوهی از حرف ها به خانه برمی گشتم و شبانگاهان با یاد تو به خواب می رفتیم.سال ها از آن لحظات شیرین می گذرد ولی هنوز یاد و نامت در دلم زنده است و تو را می ستایم.آن زمان برایم از دانایی می گفتی محبت را می آموختی و زندگی را هجا می کردی و من امروز به احترام نامت قیام می کنم.

معلمان عزیز 12 اردیبهشت روز معلم را به شما به خاطر زحمات بی دریغتان تبریک می گوییم.

فردوسی یک هنرمند بود و برای اضهار هنر خود، زبان ساده ای را به کار برد و شاهنامه را شاهکار زمان و بیان ساخت.پس از اسلام و با ورود ادبیات عرب به ایران اندک اندک بسیاری از واژگان و ترکیب های اصیل فارسی، به دست فراموشی سپرده می شد. ولی حکیم توس با به نظم درآوردن شاهنامه تا حد زیادی جلو این کار را گرفت.از این رو با اینکه بیش از هزار سال از تاریخ نظم شاهنامه می گذرد. امروزه هم زبان این کتاب برای فارسی زبانان قابل فهم است. این معجزه سادگی زبان است که فردوسی آن را به وجود آورد.بسیاری از واژه های ساده بکار رفته در شاهنامه، از آفت فراموشی مصون مانده است؛ زیرا بیشتر این واژه ها که در ادبیات شاهنامه آمده بر زبان ها جاری گشته و تا امرو باقی مانده است.25 اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلند آوازه ایرانی است.او که با اثر شکوهمند خود، نقش جوان مردی اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت.

کمبود غذا، کمبود آب، کمبود منابع نفت و گاز، آلودگی هوا،تخریب لایه اوزون، ازدحام جمعیت، خطر جنگ و درگیری همگی خطرات و مشکلات ازدیاد جمعیت است.هدف از برنامه های کنترل صحیح جمعیت مبارزه با جمعیت نیست.برنامه ریزی برای رشد معقول آن است.از همین رو ارزیابی برنامه های اجرایی مربوط به حوزه جمعیت در یک مناسبت سالانه در روز 30 اردیبهشت با عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ثبت گردید.

پیوند عضو یعنی شروعی دوباره، بخشیدن زندگی به انسانی دیگر، طلوع خورشید حیات زندگی در انسانی دیگر.یعنی نقطه سر خط.

31 اردیبهشت روز اهدای عضو، اهدای زندگیست.به آن از ته دل بیاندیشیم.

درخت یعنی اکسیژن یعنی آب یعنی رودخانه یعنی غذا یعنی زندگی.احترام به طبیعت احترام به زندگیست. و احترام به زندگی احترام به خالق است.15 خرداد روز جهانی محیط زیست است در حفظ آن کوشا باشیم.

هنرمند ایرانی همواره با کارهای هنری اش مقصودی را بیان داشته و رمز و رازی را آشکار ساخته است.او با پشتوانه فرهنگ غنی و سیراب از سرچشمه عرفان با دست یافتن به مواد گوناگون و مهارت استادانه، احساس زیبایی و نبوغ خود را در بسیاری از دست ساخته ها، به ویژه ظرف های فلزی، سفالین، شیشه ای و دست بافت ها نشان داد است.دستان نقش آفرین، 20 خرداد روز صنایع دستی بر شما مبارک.

  • آرمین کو