دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

اطلاعات مفید برای انتخاب دستگاه یخساز

دستگاه یخساز

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

بایگانی
نویسندگان
شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲ ب.ظ

اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیع

همان طور که می دانید، متأسفانه در سنوات گذشته بشر کاملأ به تخریب محیط پیرامون خود دچار شده است که تبعات آن گری بان گیر جامعه بشریت خواهد شد.

تا به حال دقت کرده اید که چه مقدار از پلاستیک استفاده می کنیم و چه بار سنگینی از زباله های پلاستیکی را به طبیعت تحمیل می کنیم؟

برای هر بطری آب چندین گرم پلاستیک دیر بازیافت را به طبیعت می دهیم بی آن که استفاده مفید دیگری از آن داشته باشیم.

همه ما به یاد می آوریم که به جای این مقدار بطری آب، در کشورمان شیر های آب در جای جای شهر به چشم می آمدند و پسماند خاصی تولید نمی شد.

با این که هر روشی در دنیا مزایا و معایب خود را دارد اما روش قدیمی به ندرت پسماند شیمیایی به طبیعت منتقل می کرد و لذا محیط سالم تری را به ارمغان می آورد.

اما الان شیر های آب در سراسر کشور جای خود را به بطری های پلاستیکی آب دادند که قویأ معتقدیم بسیاری از این امور صرفأ بحث اقتصادی و تجاری بوده تا بهداشت و صرفه جویی.

پارچه های نخی و کیسه های پارچه ای نیز جای خود را به کیسه های متنوع پلاستیکی دارند و متأسفانه در کشور های جهان سوم میانگین مصرف این نوع محصولات از شاخص جهانی بسیار فراتر است و نوعی نگرانی همیشگی برای بشر محسوب می شود.

حتی این مواد شیمیایی به قوت مردم هم نفوذ کرده و در سوپر مارکت ها دیگر کمتر کالای طبیعی به چشم می خورد و بدتر این که روز به روز هم فراگیر تر و متنوع تر هم می شوند و این ها همه به شیمیایی شدن و غیر طبیعی بودن فرآیند محیط زیست تأثیر مستقیم می گذارد.

و اما راه حل چیست؟

در کشورهای پیشرفته، راه حل های متفاوتی اندیشیده شده و مسیر های مختلفی جهت حفظ هرچه بیشتر منابع طبیعی و محیط زیست طی شده و نتیجه آن طبیعی پایدار و منسجم است.

در کشور ما نیز مصوبات مختلفی در دولت های کنونی و گذشته تدوین و اجرایی شده است اما متأسفانه اصلاح الگوی مصرف امری است پیچیده و نیازمند پارامتر های اجتماعی، اقتصادی و آموزشی است.

این که هر ایرانی در روز یک بطری کمتر به طبیعت بدهند نه ربطی به دولت دارد و نه مصوبات و نه قانون، بلکه باید از خود شروع کرد.

و هرروز فقط تلاش بیشتری کرد تا این الگوها بیش از پیش اصلاح شوند.

سعی کنیم به جای استفاده از بطری های آب از روش های قدیمی تر هم بهره ببریم یا در هنگام خرید کیسه های پارچه ای به همراه داشته باشیم یا از گرفتن کیسه های نایلونی در هنگام خرید میوه جلوگیری کنیم.

شاید کم به نظر برسد اما نتیجه این کار ، سال های بعد واضح خواهد بود و فاصله ها را با کشور های در حال توسعه یا توسعه یافته کم و کمتر می کند.

ما در آرمینکو از خود شروع کرده ایم . مصرف کاغذ را با بایگانی الکترونیکی کمتر کردیم، بهینه سازی مصرف انرژی را سرلوحه خود قرار دادیم و هرروز می کوشیم تا بار اضافی را به طبیعت تحمیل نکنیم و جالب تر این که در دراز مدت بیش از همه به نفع خودمان شد و تأثیر همیشگی اش را در خانواده آرمینکو شاهد هستیم و سالم تر و بهینه تر قدم بر می داریم.

و امیدواریم نگارش این گونه متون در نهایت به پای بندی مجموعه ما به اصول محیط زیستی و اعتماد هرچه راسخ ترمان به آن کمک شایان کند.

  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی